bancuri, glume, imagini, video, fun, bancuri online, bancuri tari, imagini haioase, videoclipuri haioase, distractie online Pe HaiSaRadem.ro vei gasi bancuri, glume, imagini, video, fun, bancuri online, bancuri tari, imagini haioase, videoclipuri haioase, distractie online. Nu ne crede pe cuvant, intra pe HaiSaRadem.ro ca sa te convingi.

meniu

HomeDespre proiectParticipare
Ierarhie obiecte
Contact

participanti

andreik
Huper
tziganu

Cuprins

  1. Imagine generala
  2. Proprietati
    1. Scrierea proprietatilor
    2. Citirea proprietatilor
    3. Evenimente
  3. Metode
    1. Metode tratate ca evenimente
  4. Evenimente
    1. Evenimente care incadreaza metoda
    2. Evenimente normale

Imagina generala

Echoes este un framework care pune accent pe usurinta in folosire si pe usurinta in dezvoltarea claselor noi

Fiecarui obiect din aceasta ierarhie i se pot stabili evenimente care sa controleze modul in care acesta se comporta.

Toate obiectele ECHOES se bazeaza pe TObject care implementeaza metode de citire si scriere a proprietatilor precum si metode de control al evenimentelor.

Inapoi

Proprietati

Fiecare proprietate a unui obiect ECHOES poate sa aiba :

Inapoi

Scrierea proprietatilor

Forma generala : setNumeProprietate( $value );

Evenimente acceptate : before,after, on si evenimente generice de scriere

Functie obligatorie : NU

Valoare intoarsa : neobligatorie

Descriere

Prin creerea unei functii de scriere pentru o proprietate, acea proprietate inceteaza sa mai fie read-only si in acelasi timp se pot efectua verificari inainte de a se modifica valoarea.

Daca exista un eveniment before atribuit scrierii proprietatii acesta poate influenta scrierea valorii prin rezultatul intors de acesta.

Rezultatele acceptate sunt :

  1. NO_MODIFY : functia de scriere nu se mai executa. Se incearca executarea evenimentului after
  2. USE_THIS : acest mesaj trebuie trecut in un array astfel :
    [flag  ] => USE_THIS;
    [value ] => valoare_noua;

    Elementul value al array-ului indica valoarea noua sub forma de string sau prin o cale spre proprietatea altui obiect.

(!) Modificarea valorii unei proprietati nu se face automat, ea trebuie facuta in functia de scriere.

Rezultat

Nu este obligatoriu ca functia de scriere sa intoarca un rezultat, dar daca a intors unul diferit de NULL acesta va fi trimis ca parametru evenimentului on sau after

Inapoi

Citirea proprietatilor

Forma generala : getNumeProprietate();

Evenimente acceptate : on si evenimente generice de citire

Functie obligatorie : DA

Valoare intoarsa : obligatorie

Descriere

Functia de citire a unei proprietati poate intoarce valoarea acelei proprietati in format special.

Aceasta functie nu are evenimente before sau after.

Daca o functie de citire nu exista pentru o proprietate se considera ca acea proprietate nu exista

Rezultat

O functie particularizata de citire trebuie sa intoarca o valoare care va fi considerata valoarea acelei functii, indiferent daca valoarea intoarsa difera sau nu de proprietatea instantei clasei

Inapoi

Evenimente(proprietati)

Orice proprietate poate avea evenimente de scriere sau citire.

Valoarea acestor evenimente poate fi :

  1. numele unor functii definite de utilizator
  2. evenimente similare folosite pentru alte obiecte
  3. metode ale claselor

Inapoi

Metode

Metodele sunt functii proprii unui obiect.

Un tip special de metode sunt metodele tratate ca evenimente

Inapoi

Metode tratate ca evenimente

O metoda tratata ca un eveniment nu primaeste nici un parametru.

Acest tip de eveniment va fi implementat in versiunile ulterioare. Aici este furizat doar pentru compatibilitate.

Inapoi

Evenimente

Evenimentele sunt functii care se apeleaza inainte sau dupa anumite metode, si care pot influenta metoda(nu obligatoriu)

Inafara de evenimentele pentru proprietati, ECHOES va include in prima versiune :

  1. evenimente HTML : in cazul trimiterii de date prin POST sau GET si care sunt proprii atat obiectelor vizuale, cat si celor nonvizuale.
  2. evenimente JavaScript : evenimente proprii numai obiectelor vizuale. Acest tip de evenimente este un tip special in sensul ca nu contin cod PHP ci contin cod JavaScript care este interpretat de browser si nu de server. Aceste tipuri de evenimente nu au reguli generale, si sunt executate fara verificare.

Inapoi

Evenimente care incadreaza metoda

In aceasta categorie intra evenimentele before si after.

Evenimentele before pot influenta metoda propriu-zisa prin intoarcerea unui rezultat care apoi sunt trimise ca parametru metodei. In cazul proprietatilor aceste rezultate sunt limitate, dar la celelate metode care suporta evenimente se pot trimite orice fel de date

Inapoi

Evenimente normale

In aceasta categorie intra doar evenimentele on.

Aceste evenimente se apeleaza dupa metoda propru-zisa. Primesc un parametru cu rezultatul metodei.

Daca exista un eveniment before se ignora evenimentul on

Inapoi